خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود فیلم پر پرواز

موضوع : 1379,خسرو معصومی,شادمهر عقیلی,فیلم

دانلود فیلم پر پرواز به کارگردانی خسرو معصومی

با کیفیت عالی / لینک مستقیم / اختصاصی آرشیوفا

برای اولین بار در اینترنت / ریلیز اختصاصی

با بازی شادمهر عقیلی + دانلود آلبوم موسیقی متن فیلم پر پرواز

آرشیوفا شما را به تماشای این فیلم زیبا و عاشقانه دعوت میکند

Pare-Parvaz

اطلاعات کامل : سوره سینما

حجم : ۶۱۴ مگابایت

سال تولید فیلم : ۱۳۷۹

خلاصه داستان : بابك خواننده و آهنگساز جوان تلاش مي كند تا با كمك نامزدش ستاره مجوز انتشار نخستين كاست موسيقي خود را بگيرد، اما با موانعي روبروست…

توضیحات آلبوم موسیقی متن فیلم : پر پرواز آلبومی با آهنگ‌سازی شادمهر عقیلی و محمدرضا چراغعلی است که در اصل موسیقی متن فیلم سینمایی پر پرواز می باشد. موسیقی متن این فیلم به همراه دو قطعه از سه قطعهٔ با كلام آن را محمد رضا چراغعلی ساخت. اما معروف ترین آهنگ این فیلم یعنی قطعه علامت سوال(یه پنجره با یه قفس…) كه خیلی ها به اشتباه فكر می كنند همان تراك “پر پرواز” است را خودِ شادمهر عقیلی ساخته و تنظیم كرده است.

پشت جلد این آلبوم به دلیل اشتباه چاپی آهنگساز و تنظیم كننده ی تمام قطعات محمدرضا چراغعلی معرفی شده در صورتی كه ترانه سرای این آلبوم نیلوفر لاری‌پور و همچنین صفحه ی رسمی شادمهر عقیلی در فیسبوك بارها اعلام كردند كه آهنگساز و تنظیم كننده ی تراك علامت سوال شادمهر عقیلی است.

بقیه اطلاعات در ادامه مطلب

 ادامه توضیحات آلبوم موسیقی متن فیلم : 

علامت سوال یكی از معروف ترین آهنگهای شادمهر عقیلی كه در فهرست ۱۰۰ ترانه برتر ماندگار تاریخ موسیقی ایران در شبکه من و تو هم به عنوان بیست و سومین آهنگ ماندگار تاریخ موسیقی ایران انتخاب شد ، یكی از ۳ قطعهٔ با كلام اجرا شده در فیلم پر پرواز است كه در داخل این آلبوم هم قرار دارد.
نیلوفر لاری‌پور ترانه سرای این كار درباره ی آن می گوید:

“پیشنهاد سرودن ترانه های فیلم پر پرواز سال ۷۹ به من داده شد . اول قرار بود برای سکانس پایانی و یک سکانس که مربوط به مهمانی فیلم بود ترانه گفته شود که من آن دوکار را بر اساس فضاهایی که خواسته بودند نوشتم و تحویل دادم ( قطعات آتیش بازی و پرپرواز ) دراین حین شنیدم که ترانه ی دیگری نیز در نظر گرفته شده و برخلاف قرار اولیه سرودن آن به ترانه سرای دیگری سپرده شده است . من هم چون اولا معتقد بودم در تیتراژ مشخص نخواهد شد چه کسی ترانه را گفته و ثانیا اینکه زیاد به محکم بودن ترانه دیگر از نظر رعایت قواعد و … مطمئن نبودم و نمی خواستم به اسم من تمام شود ، با این قضیه مخالفت کردم و به شادمهر و آقای چراغعلی آهنگساز فیلم وهمچنین آقای قزل ایاغ تهیه کننده فیلم گفتم که در این صورت دو ترانه دیگرم را هم از فیلم درآورده و به همان ترانه سرا بگویند که برای آن دو سکانس ترانه بنویسد . شادمهر وقتی اصرارمن را در این باره دید گفت خیلی سریع برای یک سکانس که شکل کلیپ گونه دارد و مربوط به صحنه هایی است که در کیش گرفته شده ، یک ترانه بنویس . ( که فکر می کنم بعد از انقلاب اولین بار بود که به این صورت موسیقی در بین فیلم پخش می شد ) من ترانه ی (( یه پنجره با یه قفس )) را قبلا نوشته بودم . این ترانه جزو آن دسته ترانه هایی بود که دوست نداشتم دست هر آهنگسازی بیفتد . کلیت ترانه به موضوع نمی خورد . چون این ترانه با موضوع فیلم که در آن شخصیت اصلی بین دو نفر و دو قضیه متضاد مانده بود تقارن خاصی نداشت . باید به یک مثلث عشقی اشاره می شد که درآن ، راس این مثلث راه اشتباه را انتخاب کرده ! چون این ترانه را دوست داشتم تصمیم گرفتم روی آن کار کنم . به همین خاطر بیت (( تو این مثلث غریب ستاره هارو خط زدم … )) را به آن اضافه کردم .و به تبع آن تغییراتی را هم در آن ایجاد کردم که ترانه در شکل کلی یک دست شود . چون باید خیلی زود این کار آماده می شد ، بااین که آهنگساز فیلم آقای چراغعلی بودند ، شادمهر خودش کار را ساخت و تنظیم کرد . وقتی آقای چراغعلی کار راشنید ، ازآن خوشش آمد و بااجرای آن با همان فرم موافقت کرد . خودم نباید بگویم ولی به نظر من ماندگارترین اثری که بعد از انقلاب ساخته شد همین کار یه پنجره بایه قفس است . کما اینکه بعد از ۶ سال هنوز هم این کار سر زبان مردمی که حتی ممکن است فیلم را ندیده باشند مانده و اکثرشان با آن خاطره دارند . آن را حفظ هستند و درمهمانی ها آن را زمزمه می کنند . حتی ملودی آن جزء قطعاتی است که اکثر نوازندگان آن را می نوازند . این راهم اضافه کنم که خودم این ترانه را جزو بهترین کارهایم می دانم .”

 

|

 

dl34

دانلود فیلم پر پرواز با لینک مستقیم

دانلود  موسیقی متن فیلم پر پرواز

|

کپی رایت خرید اشتراک طلایی و توضیحات اشتراک آموزش اشتراک طلایی آرشیوفا
چه امتیازی می دهید؟
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
۰ تا کنون ثبت شده است
Copyright © 2014-2021 by ArchiveFa.iR گرافیک و طراحی : پارس تمز