خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیشنهاد هفته – فیلم باران مجید مجیدی

موضوع : فیلم منتخب هفته

پیشنهاد هفته ۲۷ / ۵ / ۹۴

فیلم باران به کارگردانی مجید مجیدی

کیفیت عالی / لینک مستقیم / اختصاصی آرشیوفا / بهمراه لینک دانلود

فیلمی دیدنی از مجید مجیدی

آرشیوفا شما را به تماشای این فیلم دعوت می کند

با بازی درخشان حسین عابدینی  و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فجر

با کارگردانی درخشان مجید مجیدی و دریافت بهترین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر

با موسیقی متن درخشان احمد پژمان ، دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره فجر

baran_12

شما دوستداران سینما هم می توانید نقد و یادداشت های خود را نسبت به این فیلم را برای ما بفرستید به برترین نقد هفته اشتراک دو ماهه هدیه داده خواهد شد

اطلاعات کامل : IMDB

حجم : ۷۰۰ مگابایت

سال تولید فیلم : ۲۰۰۱ – ۱۳۷۹

ژانر : اجتماعی

کیفیت : DVDRip

امتیاز آی ام دی بی : ۷٫۸ از ۱۰

امتیاز روتن تومیتویز : ۸۹%

خلاصه داستان : در يك برج در حال ساخت عده اي كارگر روستايي و افغاني مشغول بكار هستند….

نقد : //به قلم راجر ایبرت // مردم ایران چه شکلی اند؟ آیا همگی متعصبند؟ آیا جانشان از آمریکا به لب رسیده؟ شما چه فکر می کنید؟ وقتی کشور دور و ناشناخته باشد و نام دشمن را نیز یدک بکشد، کنار آمدن با جملات بالا آسان است. بی شک ایرانی ها همانقدر آمریکایی ها را شیطان می بینند که آمریکایی ها آنها را. اما فیلم «باران» چهره ای انسانی از این غریبه ها تصویر می کند. سینما ابزار مفیدی است برای آنها که سفر نمی کنند، هرگز کشوری خارجی را ندیده اند و به همه ملت ها جز خود، انگ می زنند. فیلم، داستان رمانتیک کارگی ساختمانی به نام لطیف است. لطیف (با بازی حسین عابدینی) در محوطه ای ساختمانی نزدیک مرز افغانستان کار می کند. اینجا همه کار یدی می کنند، مثل بالا کشیدن کیسه های سیمان ۵۰ کیلویی از ساختمان. بیشتر کارهای سخت را افغانی ها که دستمزد کمتری می گیرند انجام می دهند و لطیف چون ایرانی است، کار سختی ندارد و آبدارچی است. او برای کارگران چای می آورد و خودش بیشتر از همه می خورد. از صحنه های ابتدایی فیلم چنین برمی آید که میلیون ها افغانی برای کار روانه ایران شده اند. آنها به خاطر منع قانونی، مخفیانه استخدام و با دستمزد کمتر مشغول به کار می شوند. کارگران مکزیکی در آمریکا همین وضعیت را دارند. خیلی از کارگران افغانی پس از روی کار آمدن طالبان، آزادی و رونق بیشتری در ایران دیدند.

برای ادامه نقد ، دانلود فیلم ، دریافت دو پوستر اورجینال فیلم  به ادامه مطلب بروید

ادامه نقد :  تمایزی که ممکن است به چشم ما کوچک بیاید ولی برای افغانی ها نه. روزی حادثه ای در محوطه ساختمان رخ می دهد. نجف، کارگری عیالوار، آسیب می بیند و پسرش رحمت (با بازی زهرا ابراهیمی) به جای او سر کار می آید اما رحمت نحیف است و زیر فشار کار دوام نمی آورد. صاحب کار مهربان، رحمت را آبدارچی می کند و لطیف، کارگر ساختمان می شود. لطیف که تنبل و دمدمی مزاج است، با عصبانیت آشپزخانه را درب و داغان می کند.

او احساس می کند که آبدارچی جدید کمی مشکوک است و بالاخره راز او را کشف می کند. پسر (رحمت) در واقع دختری است که به خاطر نیاز شدید مالی خانواده اش، خود را شبیه پسرها کرده تا همپای پدرش کار کند. لطیف برای اینکه رازدار بماند، تلاش می کند تا خصایل انسانی را در خود تقویت کند. شاید طرح کلی فیلم، یک داستان تکراری و نخ نما به نظر برسد که روایتی مدرن دارد. شرقی ها فرق زیادی بین زن و مرد قائل می شوند و ادبیاتشان پر است از داستان هایی درباره مردان و البته زنانی در حجاب که هر کدام در دنیای خود سرگردانند. دریای عمیقی که بین لطیف و رحمت فاصله انداخته، بار درام فیلم را بیشتر می کند و باعث می شود آن دو بدون اینکه با هم حرف بزنند، عاشق هم شوند.
توصیفات من شاید فیلمی خشن و خاکستری را تداعی کند، اما اینگونه نیست. کارگردان به زیبایی از رنگ و نور طبیعی برای نشان دادن مکان های زشت استفاده کرده. استفانی زاکارک می گوید: مجیدی از خورشید همچون منبعی ارزان و آسان بهره برده. اگر شما هم می توانید، در چنین زمان روشنی فیلمبرداری کنید.درباره آنچه بین رحمت و لطیف می گذرد چیزی نمی گویم تا لذت کشف آن برایتان محفوظ بماند. «باران» آخرین گل از باغچه سینمای شایسته ایران است که تصویر متعادلی از ایران ارائه می کند. این فیلم نمایشگر مردمی است که در شرایط سخت زندگی می کنند و بزرگ می شوند.


 

پوستر اورجینال فیلم

baran baran_1

 

 

 

 

 


 

دانلود فیلم باران با لینک مستقیم

کپی رایت خرید اشتراک طلایی و توضیحات اشتراک آموزش اشتراک طلایی آرشیوفا
چه امتیازی می دهید؟
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
۰ تا کنون ثبت شده است
Copyright © 2014-2021 by ArchiveFa.iR گرافیک و طراحی : پارس تمز