خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیشنهاد هفته – فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی

موضوع : فیلم منتخب هفته

پیشنهاد هفته ۵ / ۶ / ۹۴

فیلم کلوزآپ به کارگردانی عباس کیارستمی

کیفیت عالی / لینک مستقیم / اختصاصی آرشیوفا / بهمراه لینک دانلود

کلوز آپ کیارستمی از نمای نزدیک

آرشیوفا شما را به تماشای این فیلم دعوت می کند

closeup1

شما دوستداران سینما هم می توانید نقد و یادداشت های خود را نسبت به این فیلم را برای ما بفرستید به برترین نقد هفته اشتراک دو ماهه هدیه داده خواهد شد

اطلاعات کامل : IMDB

حجم : ۷۰۰ مگابایت

سال تولید فیلم : ۱۳۶۸ – ۱۹۹۰

ژانر : اجتماعی

کیفیت : DVDRip

امتیاز آی ام دی بی : ۸٫۲ از ۱۰

امتیاز روتن تومیتویز : ۸۷%

جوایز : کلوزآپ توسط نشریهٔ «سایت اند ساوند» در فهرست ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفت. این نشریه با دعوت از ۸۴۶ منتقد، برنامه‌ریز و توزیعکنندهٔ فیلم در نظرسنجی «سایت اند ساوند»، ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما را انتخاب کردند که فیلم «کلوزآپ» با کسب ۳۱ رأی در رتبهٔ چهل و دوم بهترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است.

خلاصه داستان : فیلم بر اساس ماجرایی واقعی به کارگردانی شده‌است. حسین سبزیان یک عاشق سینما وارد خانواده‌ای می‌شود و خود را محسن مخملباف معرفی می‌کند…

نقد فیلم : // منبع : وبسایت نقد فارسی // فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. در واقع خبری که در یک ستون روزنامه سروش به چاپ رسید دست مایه فیلم نامه ای شد برای کیارستمی. محور اصلی فیلم مردی است که آرزوی بازی در فیلم و حضور در سینما را داشت و با جایگزینی خود به جای محسن مخلباف، در جریان یک کلاهبرداری داستان زندگی خود را بازی می کند. کلوزآپ از دیدگاه ارتباطی مفاهیم پیوسته ای را در جریان فیلم ارائه می دهد، که به طور قابل ملاحظه ای قابل بحث است. در ۱۵ دقیقه اول فیلم سکانس درخشانی وجود دارد که با تحلیل آن می توان به روند کلی آن و فراز و فرود داستان و شخصیت ها پی برد. این سکانس از نمایی که هواپیما را در آسمان نشان می دهد شروع شده و تا پلانی که خبرنگار در هنگام دویدن به قوطی رنگ ضربه وارد می کند ادامه می یابد…..

برای ادامه نقد ، دانلود فیلم ، دریافت سه پوستر اورجینال فیلم  به ادامه مطلب بروید

ادامه نقد : هواپیما در قاب تصویر به سمت بالا و اوج حرکت می کند و در واقع هیجان و امید خبرنگار را در ابتدای ماجرا برای دستگیری فرد کلاهبردار و صدا کردن این خبر بین اهالی سینما یادآوری می کند. در ادامه تلی از برگ های خشک شده و زباله ها را مشاهده می کنیم که نمای تیتراژ و اختصاص تنها ستون کوچکی از روزنامه به این خبر را نشان می دهد. در واقع امیدهای خبرنگار برای تیتر یک شدن مانند برگ های خشک شده تمام می شود. اما راننده از میان همین زباله ها گل هایی را پیدا می کند و بعد از آن قوطی رنگ خالی با سر و صدا از میان برگ ها بیرون می آید و تبل توخالی را تداعی می نماید! با ضربه زدن راننده و شروع حرکت قوطی رنگ، مسیر طی شده به تنهایی تمام توجه مخاطب و کادر تصویر را پر می کند.

تاکید بر صدای آن و روند حرکت قوطی از تاریکی به روشنایی، در راستای اهداف کارگردان برای ایجاد یک پس زمینه در ذهن بیننده مطرح می شود. حرکت قوطی در سرازیری، قسمت هایی از فرود داستان را نمایان می سازد. پس از آن ضربه خبرنگار به زیر آن و پرتاب قوطی به هوا، آن لحظه ای را نشان می دهد که کیارستمی تصمیم می گیرد تا جریانی را که در ستون روزنامه سروش آمده است، تبدیل به فیلم کند، فیلمی که در نهایت جوایز زیادی را به خود اختصاص داد.


 

پوستر اورجینال فیلم کلوزآپ

closeup3 primer plano.fh11 closeup1


دانلود فیلم کلوزآپ با لینک مستقیم

کپی رایت خرید اشتراک طلایی و توضیحات اشتراک آموزش اشتراک طلایی آرشیوفا
چه امتیازی می دهید؟
۰ تا کنون ثبت شده است
Copyright © 2014-2021 by ArchiveFa.iR گرافیک و طراحی : پارس تمز